Cechy dobrego plakatu

Chociaż mogłoby się wydawać, ze plakaty reklamowe to coraz mniej chętnie używana forma marketingu, w rzeczywistości duże i uznane firmy ciągle po nią sięgają. Wiele jednak zależy od ciekawego pomysłu i wykonania takiego plakatu. Co należy wziąć pod uwagę podczas projektowania?

Mniej znaczy więcej

projekt plakatuDobrze zaprojektowany plakat powinien przede wszystkim przyciągać uwagę potencjalnych klientów. Aby osiągnąć ten efekt, należy więc skutecznie zainteresować ich mocnym akcentem i wzbudzić ciekawość, co może się za nim kryć. Tego typu formy reklamowe nie mogą być przeładowane treścią – znacznie lepiej jest poprzestać na sugestii i umieścić adres do strony internetowej, na której będzie można poznać szczegóły dotyczące produktu czy usługi. W przypadku plakatów reklamujących wydarzenie kulturalne oczywiście należy uwzględnić wszystkie niezbędne informacje dotyczące artystów biorących w nim udział, a także daty, godziny i biletów wstępu.

Dbałość o estetykę wykonania

Dopracowany w każdym szczególe plakat z pewnością będzie miał większą siłę przebicia niż kiepski projekt, na jakie zazwyczaj nie zwracamy uwagi. Właśnie dlatego warto zatrudnić dobrego grafika, który będzie w stanie zaproponować coś pomysłowego, a zarazem estetycznego.

Dobrze wybrany format

Mogłoby się wydawać, że to drugorzędna kwestia, jednak w rzeczywistości znacząco wpływa na efekt końcowy. Jeśli plakat będzie za duży, możemy mieć trudności ze znalezieniem odpowiedniego miejsca, aby go powiesić. Z kolei zbyt mały przypominać będzie ulotkę reklamową. Format ponadto wpływa na jakość wydruku – znaczne powiększenie przełoży się z pewnością na mniejszą szczegółowość obrazu, a to z kolei negatywnie wpływa na odbiór całości i spadek siły przekonywania.

Moc przekazu

Plakaty zazwyczaj umieszczane są na słupach ogłoszeniowych albo w gablotach. Przechodzące obok nich osoby mają więc zaledwie chwilkę, aby zapoznać się z treścią. Właśnie dlatego tak istotny jest mocny akcent przyciągający uwagę, dzięki któremu przechodnie chętniej zatrzymywać się będą przy plakacie, aby lepiej mu się przyjrzeć. Skuteczne w oddziaływaniu projekty nierzadko wykorzystują zjawisko szoku – kontrowersyjny element znacznie bardziej zwraca uwagę, jednak wszystko zależy od charakteru całej kampanii, a także od produktu, usługi bądź wydarzenia, które taki plakat reklamuje.