Kiedy warto drukować plakaty offsetowo?

Plakaty widoczne na ulicach, w szkołach, czy urzędach m. in. informują o jakimś wydarzeniu, czy akcji, są częścią kampanii społecznej, albo stanowią reklamę określonego produktu bądź usługi. Niektóre z nich mają zasięg ogólnokrajowy, zaś siła perswazji zależna jest od pomysłowego projektu i jakości tego typu materiałów. W jakich sytuacjach warto zdecydować się na druk offsetowy plakatów?

plakaty offsetoweObecnie możliwe jest drukowanie plakatów różnymi metodami. Niektóre z nich doskonale sprawdzą się przy określonym projekcie, zaś inne najlepiej jest zastosować przy niskich nakładach, albo niewielkim formacie. Niemałe znaczenie mają też koszta. Wiele osób zastanawia się na czym polega druk offsetowy i kiedy będzie on opłacalny. Poniższy tekst może wiele wyjaśnić i pozwoli podjąć właściwą decyzję.

Druk offsetowy

Jest to metoda przemysłowego drukowania płaskiego, w której wykorzystuje się formę drukarską – obraz przenoszony jest z niej na papier za pomocą specjalnego cylindra pokrytego gumą. Można wyróżnić dwa sposoby takiego drukowania – zwojowy i arkuszowy. Pierwszy z wymienionych polega na przenoszeniu obrazu na wstęgę papieru (stosuje się w nim farby lejne), zaś w przypadku drugiego podłoże ma postać arkuszy (farba jest utrwalana dzięki wsiąkaniu i polimeryzacji). Chociaż koszt pojedynczego arkusza druku jest niski, samo uruchomienie procesu drukowania pochłania niemało czasu oraz pieniędzy.

Kiedy to się opłaca?

Przede wszystkim druk offsetowy to dobre rozwiązanie w sytuacji, kiedy istnieje konieczność wydrukowania dużego nakładu plakatów, a więc liczonego w setkach lub tysiącach egzemplarzy. W takich przypadkach jest to bardziej korzystne wyjście z sytuacji niż np. druk cyfrowy. Oprócz tego offset daje możliwość zastosowania dowolnej liczby kolorów dodatkowych i swobodne manipulowanie nimi zależnie od potrzeb, za to pojedynczych kopii nie można personalizować. Jeśli więc potrzebujemy dużej liczby jednakowych plakatów, druk offsetowy z pewnością będzie dobrym rozwiązaniem, zarówno pod względem jakości, jak i kosztów całego przedsięwzięcia.